pühapäev, 28. detsember 2014

Kino: "Seitsmes poeg"

Tervitus!

Ülevaade just kinno jõudnud filmist.




Pealkiri: Seitsmes poeg
Originaalpealkiri: The Seventh Son
Režišöör: Sergei Bodrov
Näitlejad: Jeff Bridges, Julianne Moore, Ben Barnes, Alicia Vikander
Kestus: 1h 42 min
Žanr: Fantaasia, action
Kinodes alates: 26.12.2014
Nähtud: 25.12.2014
Minu hinnang: 3/5

pilt solariskino.ee kodulehelt
Ma ei ole lugenud raamatusarja, mille põhjal antud film on tehtud ning ma ei ole ka niiväga huvitatud, et sedavõrd hulganisti aega nendele pühendada, kuid kuna veidi uudishimu ikka on, siis taas on film hea võimalus lühikese aja jooksul rahuldav kokkuvõte saada. Niipalju kui ma aga lugenud olen ei ole raamatuaustajad üldsegi lõpptulemusega rahul ning vist tegijad ka, sest filmi esilinastust on juba üle ühe aasta pidevalt edasi lükatud. Seega, suurte ootustega ma kinno ei läinud ning sellest tulenevalt vast ma nautisin filmi rohkem ja tulemus ei olnudki nii lootusetu kui sai kardetud.

Film räägid deemonite, nõidade, koletiste ja kõige muu kurja jahtijast Gregory'st (Jeff Bridges), kellel on vaja uut õpipoissi, et vastu astuda äsja oma vangist pagenud nõidade kuninganna Malkin'ile (Julianne Moore) ja tema kurjamite armeele. Õpipoisiks leiab ta seitsmenda poja seitsmenda poja Tomi (Ben Barnes) ning koos alustatakse jahti kurjusele.

Kuigi tegu oli ju tegelikult fantaasiarikka, tegevusrohke ja ideepoolest haarava looga, oli palju aspekte, mida film täitis vaid poole klaasini ehk siis oli algus ja potentsiaal, kuid seda ei suudetud lõpuni kanda ning täistulemusest jäi puudu. Kahtlemata on film fantaasiaküllas seiklusfilm, samas aga jäi segaseks, kes on vaatajarühm kellele see mõeldud on. Kas vanematele teismelistele ja noortele või ikka täiskasvanutele? Esimeste jaoks oli see liiga sünge ja vägivaldne, viimaste jaoks aga mitte piisavalt. Kui tulemus oleks olnud veidi rohkem kaldu õuduse ja tõsiduse poole või siis vähem verisem ja lapselikum, oleks selge, kes on selle filmi vaatajaskond. Tundus aga, et film ise ka ei teadnud täpselt, kellele ta on suunitletud ning lõppkokkuvõttes jättis ta sellise kentsakalt keskmise ja segaduses mulje. Samuti oli 3D efekt olemas aga mitte piisavalt tuntav ja seega mitte vajalik. Tundus, et see oli lisatud sinna lihtsalt järelmõttena ning tõelist eesmärki ta ei realiseerinud. Liialt oli filmi topitud ka kurikaelu ning kohati ma ei saanud aru, kas tõesti oli mõtet aega raisata nende peale, kes niikuinii peatselt ja vast suhteliselt mõttetult otsa saavad ning, kes ei anna loole tegelikult mitte midagi juurde, ainult püüavad näidata kangelaste teed võiduni pealtnäha väga vaevalise ja võimatuna ning tekitavad segadust.

Poolele teele jõudmine kehtib ka filmi näitlejate kohta. Jeff Bridges oli minu arvates nagu naela pihta löök oma rollis. Ta sai hiilgavalt hakkama sellise pahura, asjaliku, külma ning kärsitu mehe esitamisega, kes tundus, et ei hooli mitte millestki ja kellestki peale oma töö. Alicia Vikander noore nõia rollis oli ka kuidagi sümpaatne, tõetruu ja sulandus kenasti ümbritsevasse, antud näitleja kohe sobib visuaalselt ajaloolistesse filmidesse, milledes ma teda siiani ainult näinud olengi. Ben Barnes Tomina aga jäi kuidagi kesiseks, ma ei oskagi öelda miks, sest välimus ja oskused antud filmi ja rolli jaoks on olemas, kuid millegipärast asi ei toiminud. Kõige õnnetum olin ma aga, et Julianne Moore ei suutnud minu jaoks oma tegelaskuju realiseerida, ta tundus kuidagi kentsakalt mitte sobiv ja mitte piisavalt võimas ja kuritahtlik.

Vaatamata mu kriitikale film mulle ikkagi millegipärast meeldis ja toreda meelelahutusena oli ta täitsa aktsepteeritav. Näiteks oli armulugu väga armas ja kaasahaarav, kuigi väga üürikese aja jooksul armutakse ja väga pinnapealne eeltöö oli sellele. Ka Gregory ja Malkini minevik võimaldas põneva tausta mõlema tegelase vihavaenule.

Lemmik stseen: Gregory Tomi välja õpetamas.

Lemmik tsitaat: "Ma maksin sinu eest suurt raha!"

Kokkuvõttes: Kuigi veidi üksluine ja oma potentsiaali kaugeltki mitte täitev, on film ideaalne mõttetu meelelahutus draakonite, nõidade, maagia ning kurja ja hea vahelise võitlusega.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar